پنجشنبه ۰۱ آذر ۱۴۰۳ 21 November 2024
چهارشنبه ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۰۵
کد خبر: ۷۵۷۴۴

چمران: هرچقدر در داخل اتوبوس بسازند، می‌خریم

چمران: هرچقدر در داخل اتوبوس بسازند، می‌خریم
رییس شورای شهر تهران به تولیدکنندگان اعلام کرد که هرچه اتوبوس تولید کنند مدیریت شهری آن را می‌خرد.

مهدی چمران امروز در مراسم رونمایی از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید پایتخت با بیان اینکه در طول سال‌های گذشته اتوبوسی به ناوگان حمل‌ونقل اضافه نشد و به همین علت کارخانه‌های تولید اتوبوس تعطیل شده بودند، گفت: راه‌اندازی مجدد کارخانه‌های اتوبوس نیز زمان می‌برد و از آن‌ها تشکر می‌کنیم که به بخشی از وعده خود عمل کردند؛ البته شهرداری هم در پرداخت مشکلاتی داشته و انتظار داریم شرکت‌های اتوبوسرانی جهادگونه به میدان بیایند تا کمبود‌های سال‌های اخیر را جبران کنیم.

وی با بیان اینکه این در حالی است که براساس اسناد بالادستی می‌بایست تقریبا هم اکنون ۹۰۰۰ اتوبوس می‌داشتیم که حالا ۲۰۰۰ اتوبوس است و در این شرایط طبیعی است که مردم در آفتاب و باران مدت‌ها بایستند و مشکلات فروان تحمل کنند، ادامه داد: قرارمان با مدیران شهری این است که ماهانه به دلیل اهمیت حوزه حمل و نقل گزارش‌های یک‌ماهه در صحن شورای شهر داشته باشیم و امید است در ماه‌های آینده با دستاورد‌های بهتری پیش برویم.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه باید ۱۰ برابر اتوبوس‌های فعلی رونمایی شده وارد خطوط شود، اظهار کرد: برای خرید‌های خارجی امید است با کمک بانک‌ها و دولت تلاش داریم که هر چه سریعتر واگن‌های جدید و اتوبوس‌ها وارد شوند.

وی با بیان اینکه برقی سازی ناوگان نیز تاثیر مثبتی در حل آلودگی هوا و بهبود وضعیت محیط زیست خواهد داشت و امید است آن‌ها هم هرچه زودتر وارد ناوگان کنیم، افزود: به هرحال تلاش‌ها نباید متوقف شود و ماهم در شورای شهر تا حد توان آنچه که می‌توانستیم را انجام دادیم و از کار‌های دیگر و بودجه‌های دیگر همچون فرهنگی و خدمات شهری کاستیم و به بودجه حمل و نقل اضافه کردیم و نیمی از بودجه به حوزه  حمل و نقل اختصاص داده شد.

رئیس شورای شهر تهران تأکید کرد: اتوبوس‌های۴ میلیارد تومانی دو سال پیش حالا ۸ میلیارد تومان شده و به یاد دارم که اولین اتوبوس‌های دو کابین ۲۴۰ میلیون تومان بود، اما الان همان اتوبوس  حدود۱۵ میلیارد تومان شده و با این افزایش قیمت و دلار، تأمین بودجه بسیار سخت است؛ اما می‌خواهیم هر جور شده از اتلاف وقت مردم، آلودگی هوا و ترافیک بکاهیم.

مهدی چمران در حاشیه مراسم نیز با بیان اینکه کاری که مدیریت شهری باید در حوزه بودجه  انجام می‌داد و اختصاص مبالغ مورد نظر را در دو سال اخیر انجام دادیم و دوستان ما نیز در شهرداری همه تلاش خود را معطوف به این امر کردند؛ اما باید کارخانه آماده باشد و خرید‌های خارجی نیز در حال پیگیری است که متاسفانه زمان می‌برد و راضی نیستیم.

وی با بیان اینکه در تأمین اتوبوس‌ها همه دغدغه  این بود که اتوبوس داخلی باشد و حتی برای اتوبوس‌های برقی برای ۵۰۰ دستگاه قرارداد بستیم و کار خود را در این زمینه انجام دادیم، در مورد لزوم استفاده از صندوق توسعه ملی گفت: ما برای مترو کمک گرفتیم و ۲ میلیارد دلار برای مترو در اوایل دهه ۹۰ اخذ شد؛ اما به طور کامل از آن استفاده نشد و قراردادهایش ماند.

رییس شورای شهر تهران در پاسخ به انتقادی مبنی بر استفاده از اتوبوس‌های داخلی به جای خارجی گفت: اتوبوس‌های داخلی نه مدرن‌تر و نه ارزانتر است  و  تلاش ما در درجه اول تمرکز بر تولید داخلی بود؛ اما گفتند ماهی ۵۰ اتوبوس می‌دهند، اما ما قرارداد ۲۵۰۰ اتوبوس را بستیم و همینجا به تولید کنندگان داخلی اتوبوس می‌گویم که هرچقدر در داخل کشور بسازند ما می‌خریم که آن هم نمی‌دهند.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
captcha
captcha
پربازدیدترین ویدیوها
  • تازه‌ها
  • پربازدیدها

دادگاه لاهه حکم جلب صادر کرد | نتانیاهو بازداشت می‌شود؟!

چقدر از قطعی برق به خاطر استخراج بیت‌کوین است؟

جزئیات دیدار رئیس جمهور با وزیر خارجه سوریه | پزشکیان: ایران دست از حمایت از دوستان خود برنخواهد داشت

برنامه سپاه تا ۴ سال آینده رسیدن به مدار ۳۶هزار کیلومتری زمین است

قطعنامه حقوق بشری کانادا علیه ایران به تصویب رسید

توصیه می‌کنم کشورهای اروپایی از فرصت گفتگویی که دولت چهاردهم ایجاد کرده، استفاده کنند

گفتگوی تلفنی عراقچی با وزرای خارجه کشورهای عضو شورای حکام آژانس

اوکراین برای نخستین بار با موشک دوربرد بریتانیایی «سایه طوفان» خاک روسیه را هدف قرار داد

آمریکا پیش‌نویس قطعنامه آتش‌بس غزه را وتو کرد

شیخ نعیم قاسم: حزب‌الله بر اساس ۲ مسیر میدان و مذاکره عمل می‌کند

رهبری شخصا به دکتر پزشکیان فرمودند با اصلاح قانون تابعیت قهری موافق هستم

مین‌گذاری بایدن سر راه ترامپ در اوکراین

گیر رسایی به ظریف، پچ‌پچ افزایش قیمت انرژی و تجمع معلمان در بهارستان

کلینیک ترک بی‌حجابی به کجا رسید

پیشنهاد سردبیر
زندگی